Wednesday, August 17, 2011

my 3 heroes

A : Kenapa awak nampak mcm sedih je?
B : Ntah la, Saya pun tak tahu... Hati saya ni rasa mcm tak keruan je.

B menceritakan masalahnya kepada A dan antara nasihat A pada B :--->

A : Cuba Istighfar banyak-banyak dan ingat Allah sentiasa. Insya Allah awak akan tenang. Sembahyang sunat dan banyakkan membaca quran.
B : Insya Allah.

Keesokan hari B datang berjumpa dengan A

B : Terima Kasih A
A : Ish, untuk apa pulak awak berterima kasih dengan saya. Saya tak de buat ape-ape pun.
B : Awak dah mengingatkan saya semalam supaya sentiasa mengingati Nya.
A : Ooh, itu sedah menjadi tanggungjawab kite bersama untuk sama2 ingat-mengingati.

kesimpulannya :
  • Allah sentiasa bersama2 kita. Merintihlah padaNya. Merayulah padanya. Sesungguhnya Dia maha mendengar & Dia lah tempat untuk memohon.
  • Minta lah nasihat daripada orang2 yang sepatutnya. Nescaya nasihatnya walau sedikit tetapi amat bermakna.
  • Ingat - mengingati lah kite sesama manusia.

untuk anak-anak ibu, sentiasa kalian saling ingat-mengingati agar tidak akan berlaku penyesalan di kemudian hari...


No comments: